maandag 29 januari 2024

Mijmering 13 Resultaat krachttraining, tuinwerk in de zon en bietjes uit de inkuil...

Beste mensen,

Dankwoorden kunnen kort zijn en gemakkelijk uitgesproken,

maar hun echo duurt eindeloos voort.....

Annemiek

Mijmering 13 2023.

Inmiddels is het resultaat van de krachttraining merkbaar en kan ik gemakkelijker naar het toilet. De urine zak wordt alleen nog tijdens de nacht aan mijn buik gekoppeld. Staande bij de toiletpot gebruik ik het (niet van oorsprong aanwezig zijnde) piemeltje…eh slangetje.

Douchen in de rolstoel hoeft ook niet meer en doe ik staande evenals mijn verzorging. Het is me zelfs gelukt de teennagels van mijn rechtervoet te knippen. Links lukt nog niet… Mijn benen en oksels ontharen staat morgen op het programma.

Mevrouw van Deursen herstelt zich langzaam naar de status van voor de val…

Vanmorgen heb ik de moestuin (het Laand) opgezegd tijdens een heel begripvol telefoongesprek met de heer C. Moestuinieren rondom mijn huis blijft aan de orde…

De reden opzegging moestuin is dat de sluipmoordenaar adca de uitval duizeligheid aan zijn repertoire heeft toegevoegd. Dat is ook de reden waarom ik van het stoepje ben gevallen bij die lieve mevrouw…

Er blijft genoeg over om blij mee te zijn… Carpe Diem! Tijd om
eens te kijken hoe de knolletjes in de inkuil het maken. De chioggiaatjes zien er prachtig uit en werd direct een “kook” uitgegraven. Bietjes stamppot op het menu!

Ik merk dat je met een rollator ook bloempotten kan vervoeren en werd de pottenkast direct ingeruimd… Wat een weelde die kast op de hof. Het huislook tafeltje en de stoel werden verzet. Mijn “snijblad” (glazen tafel) afgeveegd en zal ik straks een sopje over gieten.

Niet overdrijven Annemiek want ik heb Samira beloofd geen fratsen uit te halen als ze niet in de buurt is, al heb ik de snoeischaar met lange stelen mee naar beneden genomen.

Een pannetje aardappels werd
geschild en is het weer rusttijd voor dit mens…

De bietjes werden van aarde ontdaan en met schil opgezet. Vijf  minuut aan de kook op de kookplaat kan de kookmuts erover om verder gratis te garen in eigen warmte…

Na mijn dutje vielen de schillen zo van de bietjes en werden ze
in blokjes gesneden...

Wat aardappeltjes geschild en tot puree verwerkt. Twee uien gesnipperd en gefruit komen twee geschilde en tot blokjes gesneden appel daarbij. Lekker mee fruiten en werden puree met bietjes, ui en appel met elkaar verenigd…

Heel bijzondere stamppot waar ik gek op ben…Stond ondertussen een meneer van de apotheek door de brievenbus te gillen. 

Hij werd helemaal “naar” van die sprekende deurbel bleek wel...

Uiteindelijk begreep hij het woord “achterom” en kon ik de pilletjes bij de achterdeur in ontvangst nemen… Alles went behalve…

Annemiek