zondag 28 januari 2024

Mijmering 12 Thuis komen in eigen huis....

 

Beste mensen,

Waar mensen in vriendschap voor elkaar

weer energie krijgen....

groeit de hemel over de aarde....

 

Annemiek.

 

Mijmering 12 2024

Robbe de fysiotherapeut heeft me vrijdag zo heftig aan het oefenen gezet dat de spierpijn zaterdag hels was. Tja… door pijn te lijden wordt dit mens beter… De was draait en wacht ik even tot de pijnbestrijding werkt voordat de soep wordt opgezet…


Wat me diep raakt is de vele reacties van de lezers op mijn FB pagina… De ervaringen die ze met me delen over o.a. hun heup operaties, “raketjes” en e.e.a. brengen me ook weer tips. De liefdevolle aanmoedigingen…

De vele kaarten die ik kreeg waren ook al zo ontroerend en het sleept me erdoor… Het brengt lentegevoel in de winter van mijn leven. Zo dankbaar ben ik daarvoor…

De metamorfose van mijn woonkamer gisteren heeft me zo geraakt dat alle emoties me overdonderden. Na een nachtje slapen en de film meermaals afgedraaid te hebben weet ik dat de drie vrienden me mijn  thuis hebben terug gegeven in mijn eigen huisje…

Mijn woonkamer was behoorlijk onttakelt met een tafel tegen een kast geschoven en een rolstoel midden in “den hert.” Er moest immers plaats zijn om met de rollator naar mijn sta-op-stoel te kunnen en en…


Robbe de fysiotherapeut gaf de tip misschien wat reorganiseren? Daarover ben ik aan het denken geslagen en kwam tot de oplossing dat de grote TV kast buiten kon. Een mooie kast voor opslag bloempotten. Doorgeven leek me geen optie want wie wil er nu nog een TV kast…

Vrienden vragen of ze dit wilden verwezenlijken was al gemakkelijker want oefening baart kunst. Een hele reorganisatie want achter de deurtjes van de antieke ladekast moest de geluidsinstallatie en bovenop de TV. Meterslange kabels met stukjes panty bij elkaar gebonden kwamen tevoorschijn en Hub de techneut boog zich over die hoop spaghetti.

Ik lag in mijn stoel met een bang hart toe te kijken hoe hij al die stekkertjes lostrok van de apparaten en bedacht dat de hele installatie altijd nog in de RD4 zak kon. De installatie paste niet onderin de kast maar van boven schuin naar beneden gehouden, drie op elkaar met alle pluggen ingestoken wel… Heilige Maria ik had geen idee wat ik wel niet had gevraagd!!

Hub bleef kalm en geduldig, maakte wat grappen… zelfs toen driemaal een schroef viel en voor de vierde maal de kast van de muur moest. Was dit verbijsterende geduld echt? Of stond hij zich te verbijten? Zijn gezicht was niet te lezen…

Dat zoveel hulp zomaar werd geschonken… en emoties stormden door me heen… terwijl Pascal bergen bladeren ruimde op mijn hofje en snoeiafval dat al acht weken op een hoop op het hofje lag.

Petra ondersteunde nam af en toe ongemerkt de leiding en deed de catering. Toen ik niet beslissen kon waar de boeken naar toe moesten die uit het ladekastje kwamen, wist zij het wel…


De linzensoep was een groot succes en mijn eerste tegenprestatie zou zijn regelmatig voor de drie te koken…Dat leek me echt leuk…Pascal had niet eens in de gaten dat de soep vegetarisch was…

Zondag in het Zuiden… de zon schijnt en ben ik eindelijk helemaal thuis gekomen in mijn huis en hofje…

Dankjewel Petra Pascal en Hub…

Annemiek