donderdag 1 februari 2024

Mijmering 16 Een geitenpaadje verder en weer wat geruimd...

Beste mensen

Diertjes zoals Floor, zijn meestal wondere diertjes

Ze werd in een schoenendoos gevonden in het bos
met al haar onvoorwaardelijke liefde

 verzoend ze me met het leven...

Annemiek

Mijmering 16 2024.

Ik heb de plaszak maar weer aangekoppeld aan de supra pubbische katheter want mijn blaas heeft weer rare fratsen. Er moet dringend een serie botox injecties in de blaaswand. Nog twee weken te gaan voor de ingreep.

Om negen uur stond een bedrijf al aan de deur om een kaduuk stopcontact/lichtschakelaar te vervangen. Ik heb er een dubbel stopcontact van laten maken want ik heb in de voorkamer toch nooit de kroonluchter aan… Die hangt er voor de joeks…

Afgelopen maand heb ik minder strak aan consuminderen gedaan wat betreft de verwarming en vanaf vandaag wordt mijn woonkamer niet meer verwarmt op gas. 

Zo nodig de
aircoverwarming weer aan, die op stroom werkt die de zonnepanelen leveren. Vandaag schijnt de zon naar binnen en verwarmt mijn woonkamer gratis…

Ik moet me even rustig houden tot Meander mijn voeten heeft verzorgt voordat ik weer los kan gaan met wat ik niet mag maar wel kan…Met een huisdier
die ook nog in de rui is zou je elke dag moeten stofzuigen…

Dat kan dus met de stofzuiger op de rollator. Als ik moet wachten op de tijdelijk extra aanvraag huishoudelijke hulp uren, zijn we een jaar verder en is Floor al opnieuw in de rui.

Ik kreeg een brief thuis dat de aanvraag in behandeling is en ik zou gebeld worden. Dat is alweer twee weken geleden…

Als ik moeite met de vragen had kon ik maatschappelijk werk of Stichting MEE inschakelen…

Nee ik heb geen moeite met de vragen (heb ze nog op een rij) maar wel… Nou ja… maar
weer een geitenpaadje bewandelen nietwaar…en de stofzuiger op de rollator.

De blauwe regen moet gesnoeid in januari om een zomerlang bloei te hebben tussen het groene blad. 

Eens kijken hoe ver ik kom…Niet ver… als ik omhoog kijk wordt ik duizelig… ADCA. 

De snoeischaar onder het afdak geschoven zal ik eens kijken wie ik daarvoor vragen kan…

Verder alle spul wat van de moestuin kwam gesorteerd en ingeruimd. 

Een rest wegenzout zat daar tussen die ik maar direct heb uitgestrooid op het paadje van het trottoir naar mijn hofje. 

Tussen de klinkers en tegels zat veel opkomende kaardenbol. Het zout spoelt in de voegjes en de zon helpt ook mee. 

Weer een klus gedaan gaan Floor en ik lunchen… Pastinakensoep en die is zo lekker dat je de kom wel uit wil likken…

Annemiek