maandag 5 februari 2024

Mijmering 18 De ingreep en armenvol cadeautjes van liefdevolle mensen...

 Beste mensen,

We beginnen pas naar het werkelijke leven te luisteren

als we leed ervaren...

Op de een of andere manier worden we allemaal voorzien

van de juiste hoeveelheid leed

om te zien wat werkelijk belangrijk is...

 Annemiek

 Mijmering 18 2024.

Binnen een 15 minuut hadden ze de kast gesloopt… Mijn bonus zoon en kleinzoon. In handzame stukken die gemakkelijk in de bus van Samira passen, om naar het milieu park te brengen als het droog is…

Zie je de lichaamstaal van Ahmed? Hij wordt steeds mooier in mijn ogen… Hij noemt me zijn sterke moeder die hem als kwijnend plantje water en voeding gaf waardoor hij kon groeien en zegt dat ik daardoor zijn echte moeder ben geworden…

“Niet vragen moeder, maar opdracht geven.”

Binnen 5 minuut snoeide hij de blauwe regen en Akram komt de wilde wingerd snoeien als de regen stopt… Daar kan ik dan weer een mand van maken of zoiets… Zondag in het zuiden terwijl de regen van de daken gutst wentel ik me in een bad van liefde…

Maandagmorgen en Floor kwam me vannacht weer een zoentje geven om daarna weer een plekje te zoeken op het grote bed. De slang van de katheter zat een keer dubbel en werd weer goed gelegd. Daar wordt ik wel eens wakker van als de druk oploopt… Een slokje water en slaap ik meestal weer in…

We mogen blij zijn met verzorgingsstaat Nederland die artsen hebben die je pijn kunnen verminderen en duidelijkheid brengen. Als ik het drama van Samira hoor die zelf het afgezette been van haar vader (Marokko) moest gaan begraven hebben we het zo slecht nog niet maar zijn we verwend…Verworven recht? Kom nou…Stop Annemiek!! Je trapt tegen heilige huisjes…

Vroeg in de ochtend zat ik al klaar met gemengde gevoelens. De rit naar het ziekenhuis, de narcose… kon ik op de tafel met de klemmen? De zelfverzekerdheid van Petra gaf me steun en de rolstoel deed het prima met mijn eigengemaakt traag schuim kussen erin.(boven en onderkant van een verknipte  traagschuimtopper)

Volgens mevrouw de top uroloog had ik last van blaaskrampen omdat de blaas de suprapubische katheter uit wilde stoten. Verder moeten om de zes maanden de botox injecties in de blaaswand gespoten. Dat werd direct ter plaatse gedaan en de katheter verwisselt door het gaatje in mijn buik.

Petra was mee gegaan de behandelkamer in en dat gaf veel steun evenals hoe mevrouw Kuenen uitleg gaf en direct de afspraak voor over zes maanden weer werd vastgelegd. Daar tussen zal de thuiszorg de katheter verwisselen dus over drie maanden.

Natuurlijk was het heftig en op een gegeven moment hield ik mijn slecht been niet meer onder bedwang, werd het trillen te heftig en lag ik in een plas water… Allemaal goed want het zou goed komen…

We zijn nog cappuccino gaan drinken met een broodje in het restaurant Petra en ikke… dat moest gewoon toen de narcose de ergste pijn nog onderdrukte…

Het gebeuren ging steeds meer op een dagje uit lijken… zeker toen ik meneer R in de armen liep. Nou jaa zittend in de rolstoel en mijn trouwe lezers kennen hem als “Pappa en de boys.”

Zeker acht jaar heb ik hem gedragen terwijl hij in een slopende vechtscheiding lag en zijn bewindvoerder geen vaste lasten voor hem had betaald en met zijn geld ervan door was gegaan. Die bewindvoerder kreeg detentie en meneer R zijn schuld was verdrievoudigd… Hij had 40 euro per week leefgeld en in het weekend zijn twee boys in de kost. Die moest hij ook nog gaan halen bij zijn ex en vaak had hij geen geld voor benzine…

Meneer R was en is een volmaakte vader en ik heb menig bewijs daarvoor mogen meemaken…Hij heeft deze tijd vol kunnen houden door zijn ouders en mensen die hem hebben gedragen…

Hemel en aarde heb ik bewogen om voldoende eten op tafel te houden en zelfs een


vakantieweek voor meneer en de boys kunnen regelen via donaties van mijmeringfans…

Schoenen kleding en fietsen voor de boys kunnen regelen via sponsors om de kinderen toch kind te laten zijn. Meneer R heeft vaak de vrachtwagen gereden op onmogelijke tijden en hielp met een verbouwing van het consuminderhuis…

Meneer R was vanmorgen in het ziekenhuis met zijn ouders en we hebben elkaar innig omarmd… Alles  wat we samen meemaakten schept een band voor het leven en ook dan wordt je een kind van Annemiek… 

Het gaat goed met de kids en meneer heeft een goede vaste baan… We haalden wat herinneringen op samen met zijn ouders die mee straalden zomaar in de hal van het ziekenhuis op maandagmorgen…en vertelde ik hem hoe dankbaar ik was toen hij mij heeft gedragen…

Meneer R was namelijk ter plaatse toen mijn persoonlijke ramp zich aandiende. Hij heeft me bij elkaar geraapt toen ik instortte nadat door een bestuurslid werd aangegeven dat een groep vrijwilligers een andere koers wilden varen en me werd verzocht mijn sleutels in te leveren van consuminderhuis Landgraaf…

Het gebeurd meer bij vrijwilligersorganisaties want overal zijn ego mensen met andere meningen en ik heb het achter me gelaten…Maar nooit vergeet ik meer de mensen en vooral de kinderen die gered zijn door op het juiste moment op de juiste plaats te mogen zijn… Al dat geluk heb ik onthouden...

Annemiek