woensdag 7 februari 2024

Foto van een doel.
 

Beste mensen, 

Laat alles wat dood is in jezelf

verrijzen tot nieuw leven....

Er is nog zoveel over wat je WEL nog kan

door zelfdiscipline…

 Annemiek

 Mijmering 19 2024.

Dinsdag:

Nog helemaal onder de indruk van alle emotie van de ingreep afgelopen maandag…

Het duurt drie dagen tot een week voordat de botox mijn blaas weer steviger maakt. Omdat mijn blaas al tien jaar met botox geïnjecteerd werd werkt het spul steeds minder lang.

Wat anderhalf jaar was… is nu nog zes maanden en kan teruglopen naar drie maanden. Hopelijk wordt me nog een lente en zomer kwaliteit van leven gegeven…

De blaaskrampen zijn minder evenals het uitgehangen gevoel. Nog even rustig aan en begin ik weer met sporten… Mijn doel nog een zomer kunnen fietsen wil ik wel halen…uitstel is geen afstel.

Het maandrapport verbruik stroom en gas van ESSENT van januari kwam binnen en was natuurlijk hoger dan normaal. Weer thuis van de Plataan was de behoefte aan warmte hoog. Ook kon ik geen wollen woonmantel aan (wilde ik niet mijn nek breken) en bewoog in die maand amper dus bleef niet warm…

Verder ben ik tien kilo afgevallen binnen vier weken dus letterlijk een jas uitgedaan…  Kou lijden doe ik niet en werd de verwarming hoger gezet. In mijn stoel lig ik onder een dekentje en achter de rollator met een dik vest aan…

Maandrapport energieverbruik: Na onderzoek blijkt mijn maandbedrag van 50 euro voldoende en zoals het nu is, krijg ik nog steeds 328 euro terug bij de jaarafrekening Natuurlijk werken de zonnepanelen ook mee. Ik ben geen mens om geld te sparen bij de energieprovider om veel terug te krijgen… Als het bedrijf failliet gaat ben je wel je eurootjes kwijt…

Siham kwam mijn huisje weer op orde brengen en zag dat ik sliep met Floor op mijn buik en is op zachte voetjes gaan schoonmaken. Ze zag wel wat hoognodig was…de lieverd. Het is zoals de woensdagvriend steeds zegt: “Annemiek slaapt zich beter.”

Inmiddels woensdag en zelfdiscipline aan de orde vrouw van Deursen. De zielige uithangen zet geen zoden aan de dijk.

3 maal 20 keer opstaan en weer zitten in de trippelstoel. Na elke 20e keer enkele minuten pauze.

Vervolgens 3 maal 20 keer mijn benen hoog optrekken staande aan de rollator.

Daarna zijn de boven lichaam oefeningen aan de beurt. Met de literflessen (1 kilo) 3 maal 20 keer van beneden naar boven met gestrekte armen zijwaarts. Natuurlijk scheurt de pijn erdoor, maar ben je wel trots op jezelf weer een stukje verder te zijn onderweg naar je doel…

Verdere ingevoerde zelfdiscipline:  Niet naar beneden komen als alles boven niet op orde is voor de volgende nacht. De thermos gevuld met water en de was verzorgt.

Siham heeft gisteren Floortjes bed weer op orde gebracht in de logeerkamer met de donkere handdoek op het plekje op de sprei waar ze steeds ligt. Ze heeft daarop de nacht doorgebracht zag ik.

Verdere zelfdiscipline is geen pannen meer op het aanrecht omdat ik die wellicht nodig zou hebben, maar alles op de plaats in de kasten waar het hoort. Halen en brengen als ik ze nodig heb en na de afwas opruimen.

Volgens mij geneest een alleenstaande sneller omdat hij/zij geen kans heeft de zielige uit te hangen en zelf oplossingen zal moeten vinden. Zoiets als overbezorgde moeders die hun kinderen geen ruimte geven om zelf de kop te stoten en daardoor te leren. Ik heb me daar ook schuldig aan gemaakt door mijn zorgwekkende zorgmijder zoon tientallen jaren te lang te ondersteunen…

Nou ja… zorgmijder... de appel valt niet ver van de boom.

Het heeft geen zin energie te steken in “als” en “had ik maar.” Elke dag is een kans voor een nieuw begin…en doen we allemaal ons best naar kracht en vermogen…

Annemiek