vrijdag 16 februari 2024

Snelle tussendoor mijmering... sla je slag...

 

Snelle tussendoor mijmering…


Mijmering 24 2024

Tip… Bij de LIDL is weer groentezaad te koop en ga daar direct op af. De zakjes met nummer 1 rechtsboven kosten maar 19 cent per stuk en met nummer 3 kosten 49 cent per stuk.

Samira en ik hebben direct ingekocht voor een zomer lang heel betaalbare zaden. De groente zaden die LIDL niet heeft hebben we bij Van Cranenbroek gekocht en kosten daar de helft dan bij AVEVE van hetzelfde merk.

Mijn leventje…Ik ben gewend beren op mijn weg tegen te komen in welke vorm dan ook. Soms door miscommunicatie of verkeerde inschatting. Bijvoorbeeld toen Akram Samira en ik (in rolstoel) naar het tuincentrum gingen.

Akram was bezig een winkelwagen te pakken en Samira liep ergens achter mij terwijl ze dacht: ”Annemiek is wel erg enthousiast.”


Ondertussen rolde ik in rotvaart (door de zwaartekracht) met rolstoel het bergje af richting stalen deur en nam aan dat een van de twee de rolstoel duwde. 

Net voordat ik te pletter (nou ja…zoiets) zou slaan tegen die stalen deurstijl kon ik de orthese ertussen gooien en bleef het bij een kleine kneuzing van mijn been. De orthese heeft een deuk en kras erbij…

De tweede beer op mijn pad was afgelopen donderdagochtend om 7 uur toen de traplift midden op de trap stopte. Ik kwam van het toilet beneden en zat in mijn onderbroek op de lift, onderweg naar boven. Heel voorzichtig ben ik eraf geklommen en zonder ongelukken naar boven kunnen gaan.

Na verzorgen en aankleden ben ik naar beneden geklommen waar de nooddienst van het traplift bedrijf werd gebeld. Een aardige oudere meneer kwam aan de telefoon en vertelde me dat ik tijdens kantooruren werd teruggebeld. Oh ja het was pas 8 uur…

Tot mijn verbazing belde later een mevrouw die me vertelde dat dezelfde dag een monteur zou komen en als het falen van de lift een bedieningsfout was ik de kosten van de monteur zelf zou moeten betalen!!



“Beste mevrouw, ik ben gekke Jetje niet, ”heb ik geantwoord. “Mijn IQ is nog steeds 115 en dan mag je aannemen dat ik goed kan inschatten of het goede knopje werd gebruikt.”

Mevrouw stelde voor dat ik me met telefoon naar de traplift zou begeven en in opdracht van haar handelingen zou verrichten om na te kunnen gaan dat ik wist wat ik deed....

Zover is het niet gekomen vrees ik. Ik ben heel rustig gebleven...  Wilde geen grensoverschrijdend gedrag plegen waar  tegenwoordig zoveel over te doen is…

Twee uur later kwam een heel aardige meneer van de firma waar ik heel goed mee door een deur kon. Na twee minuut wist hij al dat het wiel stuk was. Hij vroeg me hoeveel mijn gewicht was 99.9 kilo, “en hoeveel weegt u meneer?” 150 kilo en onze glimlachjes gaven aan dat we beiden hadden gelogen…Op de traplift zit een plaatje met het opschrift tot 125 kilo.

Annemiek