dinsdag 2 april 2024

Mijmering 42 Vrouw ongeduld is wispelturig, klusjes om de tijd "dood te slaan" en wederom ontspullen

Beste mensen

Van iemand houden is ruimte geven,
aanvaarden dat diegene zijn/haar eigen groei doormaakt.
Je hoeft het met hun keuzes niet eens te zijn.
Dat heet respect...

Annemiek

Mijmering 42 2024.

Tip… Vrouw ongeduld heeft courget en komkommer gezaaid in closetrolletjes. 

Ze kregen een plek in het kasje onder het afdak. 

Vervolgens werd het zakje pinda pompoenzaad dat Sonja meebracht uit Dordrecht opengemaakt. 

Zes zaden voor 2,50 euro en ongehoord duur.


Toch is het een grote wens deze bijzondere pompoen in mijn tuin te hebben. 

Ook die werden gezaaid…en stonden een dag te zieltogen in dat kasje, de arme bliksems…naast de courget en komkommers.

De bakjes zijn toch maar binnen gehaald en staan op de vensterbank in de woonkamer aan de zonzijde…dat heeft Samira voor me gedaan.

In een moestuinkrat werd een zaaibedje gemaakt van andijvie en spruitkool. 

Een dun laagje aarde over het zaad en aangedrukt…  Vrouw ongeduld blijft voorlopig uit de buurt van de zaaddoos…voordat weer te vroeg van alles in de grond gaat…

Tip 2… Regenachtige dagen nodigen uit om de administratie nog eens te controleren en belastingaangifte te doen. 

Duizenden foto’s werden gewist van mijn PC. Foto’s die toen wel… maar nu niet meer belangrijk zijn…

Mijn benen werden onthaart bij goed daglicht… de stofzuiger weer door “den hert.” De tijd “doodslaan” noemen ze dat, als je vol spanning wacht…op de stempel voor de kinderen.

Tip 3… Het ontspullen heeft me weer in zijn greep. Teveel papieren zakjes en hergebruik enveloppen bewaard. Wat jammetjes werden doorgegeven… waar ik een ander zoveel plezier mee doe.

Een kastje werd uitgeruimd en ja ik bewaar nog veel teveel…Een lade opgeruimd. 

Op mijn gemakje alle lieve kaarten nog eens gelezen die ik kreeg met soms heel aangrijpende teksten. Daar ook in geruimd…en ruimen we verder.

Alle oud ijzer ligt nu in een hoekje bij de schutting en kan opgehaald. De oud ijzerboer is er blij mee. Kwam ik tot de ontdekking dat nog rode Desiree pootaardappels in de schuur lagen… vorstvrij en donker in een kistje.


Ze waren mooi aan het “spruiten” en heb ik een aantal in een bak gezet met een lading aarde uit een andere bak erover heen. Kijken wat het wordt en toch maar koemestkorrels toevoegen…

Nog eens de schuur door gelopen wat nog meer kan geruimd. Ontspullen is me weer in de bol geslagen.

Van de woensdagvriend heb ik geleerd hoe gemakkelijk van zevenblad af te komen. Met de platte riek de aarde omspitten en komen de meeste wortels al boven. Elke dag een stukje…

Mijn leventje…Ahmed en Akram waren zo aardig  wat hout af te voeren zodat mijn tuintje bij de zijgevel toegankelijker werd. Het HERAS hekwerkje  heb ik er zelf uitgerukt en zou hij zo maar eens kunnen gebruiken voor een poortje of zo. We hebben vaak dezelfde hergebruik gedachte.

Ahmed verwacht dat rond de vierde april de stempels in de paspoorten van de kinderen komen. Natuurlijk is er achterstand bij de Nederlandse ambassade in Addis Abeba (Ethiopië.) Is het niet door de paasdagen dan wel door de ramadan.

In ieder geval zullen ze de orders van de IND wel moeten opvolgen. Als we weten wanneer de kinderen mogen komen kunnen de vluchten geboekt…

We tellen de dagen…

Annemiek