zaterdag 25 december 2021

Dankwoorden en Kerstgedicht...


 


Beste mensen,

Dankbaarheid is soms niet te beschrijven en het voelt dit jaar nog groter dan groot. Omdat het moeilijker voor me was denk ik, met  een onwillig lijf en veel meer emotie.

Dankbaarheid voor de steun van de vrijwilligers die mijn gedachtegoed mee uitdragen en steun van de mensen dichtbij me... die mijn kwetsbaarheid zien.

 

De geweldige steun van alle giften waardoor we zovelen een zetje konden geven. Heel veel gezinnen even zonder zorgen de feestdagen kunnen vieren en goede herinneringen maken. 


We steeds weer  wegen vonden om op het juiste moment op de juiste plek te zijn met volle en troostende handen... 


Ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk aanschouwelijk te beschrijven waar we konden helpen en komt komende dagen nog het een en ander...

 

 Ik heb mijn best gedaan om alles met het heilig vuur in goede banen te leiden... zo voelbaar de steun van jullie allemaal en “HIJ die de sla laat groeien...”


Wens ik jullie naast handenvolle dankbaarheid een fijne Kerst en alle goeds in het nieuwe jaar....

 

Mijn vrede...


Vrede is de fietstocht in de vroege ochtend

de weg door het tunneltje binnendoor.

Naar het huis waar wonderen worden geboren

en velen “rijker” weer weggaan... door de grote poort.


Vrede is altijd weer gouden mensen ontmoeten

en soms moet daar een laagje erosie vanaf

als je door alle wateren gewassen, stil viel

en je wat moeilijk in de samenleving past...


Vrede is als fregat mee gaan varen

met een stuurloos scheepje in nood

en op tijd los kunnen laten

want ruwe  zeeën maken groot.


Vrede is weten dat je toch niet alleen staat

en daar heel erg dankbaar voor zijn

Vrede is ‘n knus huis vol herinneringen….

Een kaarsje wat groen en ’n glaasje wijn.


Vrede is oude vriendschap en de liefde

Voor mijn zus en onze geboortestad.

Vrede is de stilte van mijn hofje

en Floortje de poes die op me wacht.



Vrede is beter voor mezelf leren zorgen

en me losmaken van overbodig ballast.

Blij zijn omdat ik mezelf niet heb verloren

en gelukkig met wie ik ben... en wie ik was.


Annemiek.


Kerst 2021.











 


Kerst 2021.