donderdag 31 januari 2019

Mijmering 10 Rollator als schoonmaakkar, ceintuurjes als ophanplek en rok kleerhangers voor laarzen...

Beste mensen...

Liefde in welke vorm dan ook is als kwikzilver
in de palm van je hand.
Houd je hand open en de liefde blijft.
Grijp het vast en het ontglipt je....

Annemiek.
 
 
10 Consumindermijmering 2018.
 
Tip.
Ideetjes komen in de stilte van het Consuminderhuis als ons Top team aan het klussen slaat. We kregen van Sandra een vakkenkast met laden open vakken en enkele deurtjes. Toen de deurtjes en lades eruit waren gesloopt  bleven 25 vakken van 40 bij 40 cm. Voor het ruimtelijk gevoel bleef de achterwand weg. De kast is zo stevig dat dit ook kan.... De vakken krijgen in het midden een plankje erbij zodat in elk vak vier paar schoenen passen... Tel je mee? Honderd paar schoenen passen in de kast en terwijl de mannen aan het bouwen waren had ik alweer een idee... Aan de buitenkant passen op rok/broekhangers 6 paar lange laarzen. Bovenop de kast kwamen de korte laarsjes en een opstapje erbij voor de kleine mens die de korte laarsjes wil.... Misschien een ideetje voor jouw huis? ergens in een bijkeuken of zo? Ik ken een mevrouw met tien kinderen en die kunnen met zoiets wel wat...
 
Tip 2
Nog eentje...
Een wit TV kastje werd op z’n kant gezet en van de lange legplank twee korte legplanken gemaakt. Het TV kastje werd daardoor een rek, tegen het raam van de herenkleding kamer. Kijken met consuminder ogen in hergebruik. Er komen nog wat witte planken bij van gekregen kastjes die al in elkaar kieperen als je ernaar keek. Legplanken kan je er altijd van maken nietwaar....
 
Tip 3
Af en toe haalde ik de mannen van hun werk om snel wat schroeven in een kast te draaien. Ze werken met die accu dingen... Aan rok kleerhangers met van die knijpers kan je heel goed lange laarzen ophangen. Aan de zijkanten van de schoenenkast konden we zeven paar kwijt.
 
Tip 4
Smalle leren of kunstleer ceintuurtjes kunnen op maat geknipt tegen binnenkant deur of zijkant kast geschroefd worden. In de heren kledingkamer werd zo’n leren riempje van een rek naar een deurstijl gespannen en met schroefjes vastgezet. De stropdassen vonden een plaats en de broekriemen plus de bretels....Tegen een deur die nooit open gaat (staat aan de andere kant een kast tegen) heb ik twee riempjes gespannen voor de damesriemen.
 
Tip 5
In een consuminderhuis als Molenberg loop je kilometers zo groot is het huis. Op de donderdagochtenden wordt vochtig stof afgenomen en de doek steeds uitgespoeld. Het sanitair zal ook schoon moeten
elke dag want dat is niet uitstelbaar. Een schoonmaakwagen kost 550,00 euro en ik denk er niet aan.........
Op een rollator werd een kratje bevestigd waar twee  emmertjes instaan. Beiden met warm water en de een met een blauw doekje voor het sanitair en in de andere emmer een geel doekje voor vochtig  stof afnemen. Onderop het plankje staan twee emmertjes met schoonmaakmiddel, sponsjes. doekjes en oude theedoeken om spiegels op te wrijven........ doen met wat er is..... De Aarde is je daar dankbaar voor...
 
Mijn leventje...
Het oude schoenrek werd rek voor hebbedingetjes. In het verlengde van een bestaand rek staat het te pronken. Er moest een achterwand in en dat werden drie hardboordplaten hergebruik van een kledingkast. We kregen de prachtige kast van een mevrouw en ik was er zo blij mee om door te geven aan een mevrouw met kinderen die binnenkort een huis krijgt. Tot ik de onderkanten zijwanden van de kast zag. Ze waren gewoon eruit gebroken in plaats van geschroefd. Een kennis van mevrouw had de kast uit elkaar “geschroefd.” Jammer dat de mannen van de logistiek het niet hebben gezien. Ik had ze laten staan als ik erbij zou zijn geweest. De keerzijde van de medaille en die mogen jullie ook wel eens weten. Momenteel wordt ik gestalkt door een meneer die me achter elkaar doorlopend belt. De hele middag al door en wie weet hoe lang nog. Hij wil voor een week kant-en-klaar maaltijden en geen yoghurt of zuivel evenmin groente of fruit. Een oudere meneer moet die dan brengen en ik ben klaar met de drammerige stalker.... Ik heb de telefoon voorlopig uit gezet en zal eens mijn scheidsrechterfluitje gaan opzoeken....
 
Annemiek.