maandag 3 juli 2023

Mijmering 54 Groente pannetje anders, een opbouw reparatie, de baby’tjes mogen groeien en de mannen op mijn hofje…

Beste mensen

Liefde kan zich manifesteren als een relatie maar begint in diepe afzondering.

Als je gelukkig bent in je alleen-zijn en de ander geen vereiste is, dan ben je in staat lief te hebben.

Annemiek

Mijmering 54 2023

Tip… De vogelvoermand heeft een slecht passend bodempje. Het moet iets zijn waar het hemelwater doorheen zakt en zaad op blijft liggen. 

Een  ronde placemat van riet bracht uitkomst en werd op maat geknipt.

Alle touwtjes en ijzerdraadjes worden bewaard en hergebruikt…
Al is het maar om de vetbollen in de vogelvoermand te hangen…

Tip 2… Sperzieboontjes uit de tuin op het “Laand.” 

Daar hoeven alleen maar gebakken aardappeltjes bij met rozemarijn, 

en gebakken uitjes voor de boontjes. 

Een potje peer/appelmoes
maakt het af… en yoghurt met wat framboosjes…

Die geschilde aardappels kook je eventjes mee met de boontjes…

Haal ze met een schuimspaan uit de pan na 8 minuut en bakken in een koekenpan met zonnebloemolie. 

De gesnipperde ui kan in dezelfde koekenpan gebakken als de aardappeltjes even op willen schuiven. 

Gewoon de  aardappels stapelen en kregen de rozemarijn naaldjes ook een plekje.

Natuurlijk kwam een klontje roomboter bij de bonen en
nootmuskaat… 

Minder afwas omdat je maar twee pannen gebruikte…

Deze rijkdom van eenvoudig leven daar kan geen vijf sterren restaurant tegen op. 

Je hoeft alleen maar wat boontjes in de aarde te leggen, om dit groot geluk te beleven…

Tip 3… Ahmed repareerde mijn koffiemolentje op een consuminder manier. 

Het stukje kunststof van het dekseltje was afgesleten door gebruik. 

Het stukje zet het maalsysteem in gang. 

Door het stukje kunststof weer op te bouwen oftewel te verlengen 

doet de koffiemolen het weer.

Hoe verleng je een stukje kunststof? 

Een beetje lijm vermengen met bloem en laten drogen. 

Weer een laagje lijm met bloem enz. 

Ik was verbijsterd!

Tip 4… Groente pannetje anders… Doen met wat er is werden de laatste boontjes uit de border geplukt. 

Een paprikaatje en twee uien erbij. 

De boontjes werden van puntjes ontdaan en vanaf kookpunt 10 minuut aan de kook gehouden.

Ondertussen de uien gesnipperd en gefruit in de koekenpan met ietsje zout. 

De paprika in kleine frutsels
gesneden en meegebakken toen de ui al bruinde. 

De bonen door het vergiet en mee roerbakken. 

In het midden  een
plekje voor het ei…

Er kwam een dikke snee zonnebloem mik bij… 

wat een heerlijkheid! 

Deze maaltijd past helemaal tussen de blommen en de groente van mijn hofje…

Tip 5… Nu de aardbeien oogst bij huize van Deursen voorbij is,

mogen de uitlopers blijven groeien. 

De eerste baby aan de navelstreng wordt met een dubbel gebogen stukje spandraad in potgrond gedrukt.

De potjes krijgen een onderbakje (lees waterreservoir) 

en sommige baby’tjes komen naast moeder te staan. 

Baby twee aan de navelstreng  wordt eh ja… 

die is niet zo sterk en wordt afgesneden van dit aardse tranendal…

Mijn leventje… Ahmed en Akram hebben mijn hederamuur gesnoeid,

en wat heb ik genoten van de mannen. 

De duidelijke overeenkomst van vader en zoon. 

Akram zo introvert als vader eens is geweest,

toen ik hem onder mijn vleugels nam.

Ook zie ik overeenkomst met Song,

die heel langzaam weer vertrouwen in de mens moest krijgen. 

Ik maak gebruik van mijn moederlijke uitstraling 

en zal hem blijven omhelzen bij komen en gaan.

want wie heeft ooit zijn armen om dit kind heen geslagen? 

Bij wie kon hij schuilen? 

Hij lijkt al ietsje dikker en zijn zus ook vertelt Ahmed.

We communiceren met gebaren en oogcontact en als ik iets voordoe leert hij snel. 

Hij leert van zijn vader en de elektrische heggenschaar hanteert hij goed. 

Hij mag van Ahmed me helpen in de moestuin op het “laand.” 

Een vader die de “genezing” van zijn zoon goed bewaakt.

Als ik een aardigheidje in de zak van zijn joggingbroek wil stoppen reageert hij heftig… Nee! 

Dat moet ik accepteren en vind ik wel weer eens een cadeautje voor hem. 

Zie je zijn lach? 

God wat is hij mooi en ik kan er nog steeds niet over uit dat hij met zijn vader is herenigd…

samen met zijn zus die haar weggetje wel vind zie ik…

Annemiek