donderdag 5 augustus 2021

Mijmering 60 Gevulde courget de commercie ontmaskerd en de liefde voor de medemens...

Beste mensen,

Er is een geschiedenis van stille goedheid voor de medemens,
geschreven door kleine gewone mensen....
Het consuminderhuis is daar een voorbeeld van....
 
Annemiek
 
 
Mijmering 60 2021.
 
Tip.
De courgettes nog niet moe? Ik niet hoor...
en hierbij alweer een nieuw recept:
 
Gevulde courgette.
 
Ingrediënten:
1 flinke courget
3 champignons
1 tomaat
halve rode paprika
1 kleine of halve ui
1 teen knoflook
verse tijm of oregano
scheutje olie
geraspte kaas
 
Werkwijze:
De oven op 180 graden voorverwarmen. De courgette wassen kopjes eraf en in de lengte doorsnijden. 

Met een eetlepel de zaden eruit krabben en de twee helften in een passende ingevette ovenschaal leggen.
 
De ui snipperen en fruiten in de wok in iets olie. 

De gesnipperde knoflook even later toevoegen en de in stukken gesneden tomaat halve paprika champignons en
roerbakken op hoog gas met wat zout. 

De tijm van de steeltjes rissen en erbij. 

De groenten net niet beetgaar (maar wel wat vocht verdampt van de tomaat) kan in de courgethelften geschept. Geraspte kaas erop strooien en 15 minuut in de oven.
 

Met een vork heb ik daarna in de courget geprikt en die kon nog even... Een stukje aluminiumfolie op de vulling werd de tijdklok nog op tien minuut gezet. 

Toen ging de oven uit, werd  de folie verwijderd en gaarde alles nog tien minuut na... Heerlijk recept moet ik zeggen en je kan dit recept gebruiken voor restjes... 

Er kunnen erwtjes bij of tonijn of gehakt voor de niet vegetariër. Als basis wel altijd de ui en de kaas.
 
Tip 2
Mijn dag is weer goed want ik heb de verkooptruc van de hoorapparaten winkel ontdekt en geef die graag aan jullie door. Ik noem geen naam natuurlijk dat zou grof zijn. Wettelijk mag je een maand hoorapparaten uitproberen.... en die tijd heb je ook nodig.
 
30 juni kreeg ik een hoor test, informatie en werden de oplaadbare hoorapparaten besteld.

21 juli werden de hoorapparaten geleverd en kon het uitproberen starten.

4 augustus reactie over mijn bevindingen en... eindcontrole. Hoe zo? 

Je mocht ze toch een maand testen? Er zijn precies twee weken om.
 
Ik heb direct verlenging proberen gevraagd en gekregen en wilde eerst antwoord krijgen op vragen die ik nog had. Ik voelde de druk...

 
Even terugkoppelen...
De hoorapparaten samen 3653,00 euro worden vergoed door mijn zorgverzekering C.Z. 

Wel werd geadviseerd een 5 jaar durende verzekering tegen verlies af te sluiten... die kost 565,00 euro. 

Bij verlies wordt alleen de dagwaarde van de hoorapparaten vergoed en dat is al snel maar de helft... (net als bij een auto)

 
Bij die verzekering krijg je dan wel de oplader en de kap cadeau?!! die samen 235,00 euro kosten...

(zonder die verzekering moet je die oplader en kap zelf betalen. Bij die verzekering zit natuurlijk ook de service niet te vergeten, werd nadrukkelijk aangegeven. 

Je kan zo binnenlopen voor nieuwe leidingen of controle... kost je geen knaak... Geen gezeik aan je kop 5 jaar lang is toch ook wat...
 
Menig mens zou toehappen maar deze eigenwijs niet. 

Ik had het gezicht van mevrouw de verkoopster bekeken en daaruit had ik gelezen wat echt en een verkoop praatje was... Pokerface oefening...rade ik haar aan... We hebben er smakelijk om gelachen...
 
Wat bleek... De zorgverzekering koopt de service samen met de prijs van de hoorapparaten in... die krijg je ook zonder die verzekering.

De kans dat ik die hoorapparaten verlies is klein omdat de dopjes op maat zijn gemaakt voor mijn oren, dan zitten ze veel vaster. 

Je hebt die dingen in dus kan ik ze niet ergens laten slingeren op kantoor of zo... En verder heb ik geen 5 jaar meer... en hoelang lukt het mij met de afnemende kracht in mijn bibberhandjes die krengen in te zetten?
 
De eindcontrole heb ik verzet en is 18 augustus en kan ik tot die tijd me bedenken... Een ding is zeker die verzekering sluit ik niet af... 330,00 euro gespaard voor een belangrijker doel...
 
Mijn leventje,
We waren weer druk met onze mensen in crisis en kon ik een pracht tweepersoons bed dat binnen kwam direct door laten brengen naar een meneer die dat nog mistte. 

Ik zie voor me hoe de woonkamers en slaapkamers eruit zien en wist dat meneer al een tweedeurs witte kast had. Geweeeeeeldig! We proberen trouwens elk bed eerst uit op sterkte en afmeting...
 
Kwam vanmorgen weer een ander stel in crisis die wel hun bed samen deelden maar niet hun huis. Houden zo... was mijn devies en een wijs besluit... voor hen. 

Mevrouw had een heel kleine studio en meneer had een appartementje gekregen. Ze konden zelfs te poot naar huis na gedeelde lusten eh...bezoekjes. Mevrouw hoefde alleen nog een tweezitter en meneer had niets...
 

Ik voel me dan een binnenhuis architect en kijk wat er is en wat nog onderweg is... Meneer krijgt twee pracht zwarte fauteuils op een zwart/beige vloerkleed met een beige salontafel en een beige TV kast. 

In zijn mini slaapkamertje komt een 90 breed wit bed met laden eronder en een driedeurs kleerkast waar mevrouw ook een legplankje in krijgt voor als ze op bezoek is... 

Verder krijgt meneer keukenspul linnengoed bestek dekbed met toebehoren en TWEE hoofdkussens. Ze zijn beiden aan de frêle kant dus passen voor tijdelijke momenten wel in dat eenpersoons bed dat aan de brede kant is... Toch maar twee dekbedden erbij doen denk ik... Meneer was tot tranen geroerd... en door mijn grappen was de emotie voor hem te verhapstukken... 
 
Annemiek