donderdag 9 juni 2022

Mijmering 46 Reorganisatie, zotte ideetjes, alweer een kast eruit en de bibliotheek van Annemiek.

Beste mensen,

Het leven is veel te kort

en onze wereld veel te klein

om er een slagveld van te maken...

dus doe zot op z’n tijd...

 

Annemiek

 
Mijmering 46 2022.
 
Tip.
Dinsdags komt Kelly en vormen we een team. De ramen boven zijn weer gewassen alleen aan de buitenkant want we maken alleen schoon wat vies is... 

Achteraf een zotte actie want het regende drie dagen. Tja Annemiek... eerst naar het weerbericht kijken voordat je het arme kind vraagt iets voor niets te doen... maar eh...
niet echt.
 
De grote kast in de woonkamer hebben we samen uitgeruimd en weg gemieterd wat weg kon eh... doorgegeven... want ik gooi niets weg. 

Anders ingedeeld kunnen de waardevolle Franse stoofpannen onderin de kast waar ik zo bij kan... 

De geëmailleerde schaaltjes in de echt verbonden want die stonden in twee verschillende kasten. 

Nu moet ik weer even bedenken wat met de boeken moet achter de rechtse deur van de kast... Uitgedund lijkt me... 

Zeker weten dat er boeken bij zijn waar ik ben “uitgegroeid.” Af en toe met “nieuwe” ogen je kastruimte bekijken is de tip...
 
Twee planken boeken zijn al uitgezocht... en ik weet welke dierbare mensen heel blij zullen zijn met bepaalde boeken. 


Op die lege planken kwamen pannetjes en mijn mini oventje en de grote pan van Herman den Blijker. 

 Alles gemakkelijk eruit te pakken dus niet te dicht op elkaar... Verder heb ik van alles gevonden waarvan ik het bestaan vergeten was... 

Ik kon al wat mensen blij maken en ben natuurlijk weer in oude boeken lezen beland. 

Het boek van Evert in de luwte van de snelweg en het was de eerste keer dat ik niet moest huilen toen ik las dat zijn geit overleed...

 Wat het doel is van deze zoveelste ontspul actie? 

Mijn dressoir in de gang is nu leeg en kan weg...wat een ruimte zal dat weer geven...

Soms zitten mensen klem tussen kast en traplift en ik moet haast op de kop gaan staan om een pan eruit te halen... zotter kan niet. 

Waarom staan de pannen niet in het aanrechtkastje? Daar stop ik mijn knieën als ik zittend op de trippelstoel... nou
ja....
 
Tip 2.
De stek van de vetplant heeft volop wortels en kon in een pot. Geen terracotta pot in de maat van de overpot? 

Dan maar een plastic pot die op maat werd geknipt met de keukenschaar. Leuk om te zien hoe moeder en kind naast
elkaar staan op de vensterbank...
 
Tip 3.
De dames van de woensdagkring hebben al boeken uitgezocht en een stapeltje is  weggelegd voor Dana. 

Verder maar weer met de volgende kastplanken... 

Mijn woonkamer lijkt een bibliotheek met teruggebrachte boeken die moeten ingeruimd. 

De antieke commode zal de meest dierbare boeken herbergen en er komt een lijn in deze grote reorganisatie. Pauzes zijn noodzakelijk merk ik... om die lijn niet kwijt te raken en ik ben al twee dagen onderweg... 

De grote lijnen zijn nu duidelijk zichtbaar en alle cursus materiaal consuminderen plus bijbehorende naslagwerk heeft nu ook een bestemming en dat doet goed...
 
Ik lees stukjes (in oud Nederlandsch) voor aan de woensdagvriend, over de slacht en vet uitsmelten en hoe den huischvrouw voordeelig moest kooken van vaders zuurverdiende geld. 

Er werd in centen geteld... Vanavond heb ik nog een grotere
verrassing voor de woensdagvriend... 

 ik vond gedichten over zijn woonplaats...Inmiddels gebeurd en meneer heeft genoten al hoorde ik tussendoor “goal!”
 
Tip 4
Kelly heeft de katheters op datum ingeruimd en we waren verbaast zoveel papier in te grote doos aan te treffen. 


Wat een milieu onvriendelijke zooi is het bij dat bedrijf.
 
De doos wordt hergebruikt en het papier natuurlijk ook. 

Er werd een pakje in verstuurd en heel veel over... wat opgevouwen werd en bewaard... in de eh... kast die weggaat.

Wist je dat je papier kan strijken? 

Wordt weer mooi glad als nieuw...

Tip 5
Moe van alle uitzoekwerk heb ik pannenkoekjes gemaakt en mijn poedersuiker fabriekje in werking moeten stellen. 



Gewone suiker tot poedersuiker malen in de Moulinex. 

Alweer een besparing van geld want poedersuiker is duurder...

 
Tip 6
De vogelvoerhanger aan de seringenboom wordt steeds drukker bezocht. 


Woensdag zaten we buiten terwijl 8 mezen en mussen tegelijk erin zaten. 

Ze vreten me de oren van de kop en vanmorgen zag ik ook weer de Vlaamse Gaai pinda’s open pikken... 

De vetbollen op ben ik door de stromende regen nieuwe voorraad gaan halen en moet het niet zotter worden... Ze hangen al op... eh... de bollen.
 

Mijn leventje...
Af en toe zie ik een reclame op TV als ik pinda’s ben aan het aanrijgen. 

Dubbel dek hamburgers bij MC D. Moet ik ook eens proberen gewoon voor de leuk en heb ik een vega schijf middendoor gesneden om twee schijven te krijgen... 

Doen ze bij die zaak ook om maar te kunnen zeggen dat twee
schijven erop zitten. 

Ben ik eeeen moment iets pakken en was die schijf al te bruin... Dat is niet zo’n ramp als de rookmelder niet op tilt sprong. 

Naar de schuur voor de lange ladder om die rookmelder een hengst te kunnen geven voordat de buurt me op laat sluiten... stopte dat ding opeens. 


Hij had zich vergist denk ik... want er was geen rook (meer).

Natuurlijk had ik de kookplaat al uit toen dat ding begon te gillen... 

Toen de rust was wedergekeerd en Floor weer onder de tafel uitkwam hebben we die dubbeldekker afgemaakt.

Hard broodje besmeerd en met sla uit de tuin belegd... vega schijf erop en uienringen.. 


Weer sla en de tweede vega schijf (met het donkere kantje naar achter) en een schijf paprika met nog meer uienringen. 

Een en ander gelijmd met tomatenketchup. Broodjesdekseltje erop en moest daar nog een stokje door. 

Die heb ik uit de tuin gehaald van de peperplant die nu vanzelf maar rechtop moet blijven staan... 

Nog wat championnen gebakken en als een kransje om die dubbeldekker gedrapeerd. Dat krijg je bij die Mack dinges niet...

en jaaaa ik heb dat stokje schoongemaakt... Hoe je dat mega ding moet eten laten ze niet zien in de reclames...




Annemiek