donderdag 11 maart 2021

Mijmering 20 Selma onderweg en geluk tussen de sla en het brood...

Beste mensen,

Geluk is een natuurlijke grondtoon in jezelf,
een sfeer van volmaakt samenzijn
Zelfs als je er niet meer in gelooft
ligt het opeens op tafel
tussen de sla en het brood...
 
Annemiek
 
Mijmering 20 2021.
 
Tip.
Mensen weten inmiddels dat ze niet onaangekondigd bij me op bezoek kunnen komen. Ik lig op de vreemdste tijden plat in mijn sta-op-stoel zonder orthese en ben ik niet zomaar weer op de been. Dat heeft geleid tot de volgende oplossingen.
 

Even binnen wippen bij Annemiek kan alleen telefonisch aangemeld. Mijn vrienden weten dit en om mezelf tijd te geven vraag ik of ze  een heel pompoenpitten brood bij de PLUS voor me willen halen. 

Dat geeft me voldoende tijd om uit die stoel te komen, koffie te maken, de zooi onder het tapijt te wapperen en aan een lunchje of zo te beginnen voor het bezoek. 

Ik ontvang alleen dierbaren en die weten waar alles in mijn kasten staat en dekken de tafel, snijden brood en zitten we in no time gezellig te lunchen en bij te praten.
 
Als mijn poort van het hofje open staat mag iedereen binnen lopen en mijn kennissen weten dat. Dan ben ik op het hofje bezig en in de tuin. Neem ik geen telefoon op en is alles gesloten dan ben ik niet bereikbaar al ben ik thuis...
 
Zo is het ook gegaan de dag dat Selma afscheid nam (gisteren). Tot de laatste dag heeft ze gewerkt aan haar toekomstig werk waarbij ik o.a. mee kijk en we e.e.a. doorspraken tijdens die lunch. Vannacht om drie uur is ze vertrokken naar Schiphol (door haar zoon gebracht) en heeft het vliegtuig genomen richting Colombia.

 
Elk uur heb ik aan haar gedacht en ik kreeg een app je van een dood vermoeide Selma in het vliegtuig met een mondkapje op. Ze schreef:
Niet geslapen, doodmoe en honds gelukkig. Selma zit nog steeds in het vliegtuig tot 1 uur vannacht... Morgen zal ze met Lycon verenigd worden... Filmpje daarover zal ik delen zo snel berichten binnen komen... Ze is zo dankbaar... zo ontzettend dankbaar en groet iedereen die dit mogelijk maakte...
 
En dat lunchje?
Van niets iets maken daar ben ik goed in en werd de rest ijsbergsla gesneden en een paprika plus een appeltje plus een stronkje witlof. Peper/zout olijfolie kruidenazijn vlierbloesem siroop (of een scheutje honing) en mengen. Een bol mozzarella in plakken (niet voor meneer moslim) en brood erbij... Nog eieren voldoende heb ik twee omeletjes gebakken van drie eieren elk. Dicht geklapt erbij en helemaal goed met koffie zoals de twee die het liefst hebben... sterk...
 
Mijn leventje...
We hebben wat punten doorgenomen van Selma’s toekomstig project en de hereniging met haar geleide hond Lycon. De openheid naar elkaar, de warmte en genegenheid lag voelbaar tussen de sla en het brood op tafel...(zie je het liggen?)  Het gesprek en de diepgang zoals je die zelden beleefd en beseften we alle drie hoe bijzonder dit was...Wordt zo snel mogelijk vervolgt....
 
Annemiek