woensdag 10 augustus 2016

Mijmering 94 Romige pasta salade met courget.

Beste mensen,

Geluk zit in kleine dingen...
al is het maar een extra mijmering deze week.

Annemiek.
 
94 Consumindermijmering 2016.
 
Tip
De twee rijtjes sla boontjes planten  in de verhoogde moestuinborder zijn uitgeput. Ze werden uitgetrokken en geplukt. De planten komen in de compostbak en de boontjes worden samen met twee kleine uitjes gekookt met iets zout, 15 minuut na kookpunt zijn de boontjes gaar en werden afgegoten door het vergiet. afkoelen en wat yoghurtdressing, fijn geknipte dille en peper zout door de bonen geschept.
De meegekookte ui kleingesneden.
Op de plaats waar de bonen stonden staat al andijvie en de tweede serie gezaaide boontjes ernaast komen al goed op. Gespreide oogst heet dat.
 
Tip 2
Romige pasta salade met courget.
 
Ingrediënten:
2 bekers penne rigate pasta
beker diepvries erwtjes
eventueel blikje mais ( voor mij niet)
schijven courget en dat mag geel en groen zijn of alleen groen.
blaadjes basilicum ( ik had alleen rode blaadjes)
yoghurt dressing
half pakje slagroom
peper/zout.
Werkwijze:
Kook de pasta aldente... afgieten afspoelen en afkoelen. Rooster of bak de courgetschijven ( eventueel gehalveerd) in de wok in weinig olie en laat afkoelen in een vergiet met onderbord. De diepvrieserwtjes aan de kook brengen in weinig water en op laag gas vijf minuut koken. Afgieten en afkoelen. Meng in een grote kom de pasta courget en de erwtjes met een eetlepel olijfolie. Naar smaak een blikje mais ( zonder vocht) toevoegen. Gelijke delen yoghurtdressing en lobbig geklopte slagroom door het gerecht
scheppen. Blaadjes basilicum grof knippen en met peper/zout toevoegen aan de pasta salade. Dit eenvoudig pasta recept is een grote aanrader. Door de geroosterde courgetsmaak heel apart en de vleeseter dacht dat er vlees in zat. Of dat een compliment is laat ik in het midden.......

 
Mijn leventje....
Mijn hulp Monique is weer geweest en trakteerde op Bosche Bollen gekocht in Limland. Dat is goed te doen moet ik zeggen en heb ik haar laten proeven van bovenstaand nieuw recept. Nadat we gegeten hadden was er nog over voor een persoon en heb ik een telefonische voorbijganger die in de buurt was uitgenodigd de
rest te komen opeten. We konden hem helaas niet verleiden om de afwas te doen dus werd Floor aan het werk gezet die startte met de slagroomkom en het verder ook liet afweten. De afwas werd tussendoor gedaan in mijn tijdmanagement uurtje werk tussen twee eilandjes rust en dit strakke regime bevalt me goed. Grip op leven blijft... wat er ook gebeurd als je maar de hulp van tijdmanagement inzet....
 
Annemiek