woensdag 23 december 2015

Dankwoord.........

Beste mensen,

De feestdagen in zicht delen we nog steeds goede gaven uit in het consuminderhuis.... Nood heeft immers nooit vakantie. Begin januari start ik weer de mijmeringen met tips en wetenswaardigheden. Wij kunnen niet genoeg bedanken voor alle giften die de afgelopen tijd zijn overgemaakt, waardoor voor meer dan 120 gezinnen de komende weken even zonder zorgen zullen zijn. Daar zijn vele kinderen bij. Begin januari starten ook weer twee budget/consuminderkringen zodat ook de nieuwe mensen die bij ons aanklopten... leren meer te doen met minder. Het is de voorwaarde om kleding eventueel voedsel en inboedel mee te mogen nemen. Vaardigheden verwerven staat bij ons hoog in het vaandel om zelfredzaam te worden en te blijven.  Wat je ook viert Kerst of zonnewende feest. Ik wens jou en je dierbaren fijne feestdagen en vooral liefde gezondheid en vrede toe voor 2016.

Annemiek.
 
 
 
Vrede…….
 
Vrede is de weg naar huis in de schemer
de stilte langs het weggetje binnendoor
het kind in mij dat de kaarsjes aan mag steken
een warme deken en mijn poezekind Floor…
 
Vrede is gelukkig zijn met weinig.
wat echt blij maakt kost helemaal niets
een kind dat weer thuis is gekomen
’n tocht door het heuvelland op de fiets…
 
Vrede is de winterse moestuin
de topinamboer en de boerenkool
eigen teelt onder een sneeuwwitte deken
voor bijna nop… speel je eerste viool…
 
Vrede is kwaliteiten ontwikkelen
tot je laatste levens moment
van de medemens leren en groeien
want ieder heeft wel een of ander talent…
 
Vrede is een kilo bloem en Kerst brioches
een veilig huis en flanellen lakens op mijn bed
een boeiend boek om bij weg te dromen
en altijd wel iemand die een beetje op me let…
 
Vrede is boontjes doppen op mijn hofje
De zaden voor het volgend moestuin seizoen
de vriend die elke avond de dag met me doorneemt
en de vriendin die me leert hoe ik het anders kan doen…
 
Vrede is weten na elk dal komt een heuvel
Een bij op een blom als de zomer weer begint
Vrede is een oud verhaal van een stal en een ster
Een houten kribbe…en een kind…
 
Annemiek