dinsdag 20 januari 2015

Mijmering 11 Turbo reinigers voor 2 cent en dweilen op gewenst formaat.


Beste mensen,

Liefde geneest....
of je haar nu geeft of ontvangt....

Annemiek

11 Consumindermijmering 2015.
 
Tip.
Turbo reinigers  Super toiletreiniger WC eenden en dergelijke, kortom dure schoonmaakmiddelen zijn allemaal overbodig! Ze tasten je goeie goed aan en je huid. Ze zijn
bedoeld om in no time je spullen schoon te maken met weinig inspanning.......Er wordt reclame voor gemaakt door dames in chieke kleertjes eventueel op naaldhakjes kortom op z’n zondags. De reclame suggereert dat schoonmaken met “het” product een peulenschilletje is. Als dat al zo is dan kost het gewoon veel eurootjes en of al die agressieve producten goed voor het milieu zijn valt te betwijfelen.......
 
De consumindermens zet tijd hoog in en de bekende truukjes van weleer die ik graag met je wil delen, kosten amper geld.
 
Er zit weinig kalk in drinkwater in onze regio maar dat kleine beetje vormt toch heel af en toe aanslag onderin de WC pot in het zogenaamde waterslot. Met een oude dweil wordt het water onderuit de pot gehaald en een beetje azijn op de kalk gegoten. Aan de zijkant voelt het ook wat stroef en worden in azijn gedrenkte stukjes closetpapier geplakt. Ze blijven vanzelf zitten. Laat maar een uurtje intrekken. Met een schuursponsje ( speciaal voor dit doel houden) is de aanslag moeiteloos te verwijderen. Wacht niet te lang want als de azijn de aanslag heeft opgelost begint het aan de glazuur van de pot. Dat is trouwens met agressieve reinigers ook zo.........Mijn reiniger azijn kost misschien 2 cent aan azijn
en de inweektijd is gratis.......
 
Tip 2
Oude tandenborstels zijn geweldig om mee schoon te maken. Rond kranen en in hoekjes van WC brillen. Omdat ik moeilijk kan bukken gebruik ik de ( schone) closetborstel om rond de
schroeven van de WC pot schoon te maken en langs de kitrand. met SUNSODA. Een half uur inweken en Monique de hulp maakt alles weer droog.
 
Tip 3
Met de vloeren idem. Inweken met pure SUNSODA en
warm water en een half uurtje koffie drinken........ De tijd doet het werk....Met de trekker de vloer aftrekken zo over de drempel op het stoepje. Met schoon water nadweilen ( dweil om de trekker) en voilà. Het effect is een schrob schone vloer met weinig moete en heeeeel weinig geld want wat kost SUNSODA.....5 liter voor 34 cent......
 
Tip 4
Een molton van mijn bed paste voor geen meter en werd verknipt tot zes dweilen. Het voordeel van zelf dweilen maken is wel dat JIJ het formaat kiest. Ik hou van grote dweilen en de hulp van iets kleinere die nog net om de trekker passen. Dat heeft met onze handen te maken..... Dat dweilen maken is trouwens niet meer dan knipje zetten en scheuren..........
 
Tip 5
Nog meer tijd werd ingezet als TIJDMANAGEMENT. Mijn keuken is al eens schoner geweest en aan een grote beurt toe. Elke dag neem
ik een stukje keuken op de schop en werk daar een uurtje gestaag aan door. Na een weekje is de keuken bliezenblank schoon zonder druk. Helt lijkt alsof de keuken zelfreinigend is op deze manier. Ik begon in het hoekje bij het boerenbond spul. Meteen maar Madame Boretti het gasfornuis en de afzuigkap erachter aan en stoppen we voor vandaag. Morgen de tegeltjes boven het aanrecht en de bestek lade. Ik werk rondom de keuken door.......met als laatste de lamp. Waar alles mee wordt af gewassen? SUNSODA natuurlijk met uitzondering van de aluminium achterwand van het fornuis en de roosters afzuigkap. Aluminium  met soda gaat oxideren.......
 
Mijn leventje.....
We hebben weer in teamverband mijn huisje schoon gemaakt Monique en ikke........Als derde hulp werd de tijd ingezet en die deed het meeste........Ik heb meer kracht in mijn handen met dweilen uitwringen en Monique doet het bukwerk en in hoekjes waar ik niet komen kan. We hebben het over “jouw werk”en “mijn werk.” en hebben altijd gesprekstof tussen het werk door. Met als resultaat dat we boven de stofzuiger uitkrijsen. We zijn allebei Brabanders en die zijn druk in praten en volume stem. De mensen op straat horen ons wel eens galmen en de buren weten ook wanneer de hulp is geweest...... Het is maar een korte ochtend in de week dus helemaal te verdragen voor de omgeving. Aansluitend doe ik de broodlijn in het consu huis en als ik thuis kom..........lijkt mijn huis als NIEUW! Floor ligt steevast onder de bedsprei te genieten van een opgemaakt bed en ik veeg mijn voeten netjes op de mat. Er ligt een schoon spreitje op tafel waarop we maar EEN vlekje maakten. Ik heb er een bloempot opgezet en als er op de vreemdste plekken bloempotten staan weet ik dat het kleedje gewassen moet worden........Ik blijf een slodder.........
 
Annemiek